Djungeln...tsssss

Just nu sitter jag a blir uppaten av en fet mygga som aldrig verkar bli matt efter hundra stick pa mej.

Nu ar vi pa Sodra delen av Koh Lanta. Vi tyckte inte att forsta stallet var bra sa vi drog soderut.  Vi akte med en stor tuk-tuk bort fran allt som heter civilisation. In i djungeln bara, sen kom stranden, den underbara och fina. Den utan manniskor och forsaljare. Vi bor i sma ackliga bungalows nara stranden. Kanske det vidrigaste satlle jag nagonsin bott pa. Inget varmvatten, knappt att vattnet rinner ur kranen bara en svag strale. Detta har nu resulterat i JAVLIGT SKITIGT HAR!

Idag har vi varit ute och snorklat igen. Men maste nog medge att  snorklingen var battre pa phi-phi. Vattnet var lite for grummligt. Detta glomdes snabbt boret da vi stannade for att simma igenom en 80meter lang grotta utan belysning (mer an guidens ficklampa som los samre an den samsta jag sett). Jag greps som vanligt nar det gallert vatten av stor panik och handerna borjade skaka igen (liksom forsta snorkelturen). Alla skulle ha flytvast pa sig sa det kanndes ju bra iaf. E sa att jag kunde ligga pa hans rygg och bvara flyta med om jag tyckte det kanndes battre. Jag tyckte inte da att det kanndes battre. Han sa da den numer vanliga meningen " du behover inte om du inte vill". Jag kian ju fan inte sitta kvar i baten nar dem andra simmar till en as cool strand pa andra sidan grottan.
Pa E's rygg sen bar det av. Det kanndes lite som nar jag var liten och var radd, da fick jag klanga pa pappa.  For inget kunde ju handa om pappa var med. Nu var det samma med E, han skulle radda mej om nat hande. Jag blundade hela tiden och vet inte hur det sag ut i grottan, men dem andra sa att det var kolsvart sa jag missade ju inget iaf. Pa andra sidan var det hur fint som helst, det var annu an gang vart denna radsla.

Idag pa eftermiddagen har vi slakat pa samma satt som hela dagen igar, sovandes i varsin hangmatta pa stranden. Jag har malt igenom den andra boken nu " Mej anger ingen" av Asa Linderborg, mycket bar men lite konstig, las vard!!!

Imorgon ska E antligen fa sitt efterlangatde dyk. Han ska aka ivag redan 06.45, a ar borta hela dagen...Det ar sa kul att han blir sa glad. Det lyser om hel honom (lyser gladje inte rodsolbranna den star jag for) nar han ska fa vara i vatten, ju djupare desto battre tydligen. Hoppas dykabstinensen slapper nagot efter morgondagen.

Nu ska jag ner till dem andra a drick en kall eller tva, kanske en hel buckets.

( Jag vet att det ar mycket slarv i min text men jag har semster och har inte tid att sitta och ga igenom det jag har skrivit)

Kommentarer
Postat av: Tommy

Tja Emma

Du börjar ju bli en riktig backpacker, både skitig och kan snorkla=))

2009-02-26 @ 12:51:20
Postat av: throzan

tja.. snart kommer vi.. kan väl höras på telefon när du är nykter.. vi kan ju täffas i phuket men vi vill nog inte stanna där, men vi tar det på telef. kolanta lät ju inte så bra? vi hörs. kram

2009-02-26 @ 19:54:08
Postat av: Lina

Tur att du var medveten om det.. haha tänkte påpeka det å fråga hur många du redan fått i dig.. hahaha



Vilken man du har!!! Han vill verkligen uppleva allt med dig och gör sitt yttersta för att du ska hänka på trots din rädsla. GULL!!

Jag känner verkligen din rädla över djupa vatten. Ryser hela jag.



Njut av solen.. här hemma är det tråk-blaskigt!



pöss

2009-02-27 @ 09:34:21
URL: http://endellina.blogg.se/
Postat av: malin

Halloj!

Jaha då var vi ytterligare en mindre på salongen för nu åker Maria ner till dig på måndag!

Och då vill jag säga till mina kära yngre kollegor att nu när ni är tillsammans så tar ni det jä-ligt lugnt med alkoholen! Det är f-n livsfarligt att låta släppa iväg er tillsammans till andra sidan jordklotet där ölen är så billig! Ska prata med de som är ansvariga för er... dvs era föräldrar och vår chef som gav er ledigt samtidigt! Mycket dumt!!! HAHAHAHA

Ha det kul tjejer!!!

KRAM

2009-02-27 @ 22:24:34
URL: http://malinsimgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0