Singa, snorkel och ett hundsim

Ar nu pa phi-phi. Ar helt underbart. Nu ar jag en riktig backpacker, bor med massa myror a myggjavlar pa ett litet hotell om man nu kan kalla  det hotell i  berget pa phi-phi. Jag har fatt det storsta myggbetet som man kan tanka sig mitt pa hogra skinkan, kan knappt sitta. Dessutom gar jag bara runt och ser dum ut och kliar mej pa roven..haha...dumma svenska flicka!

Igar drack jag massa singa och dansade pa stranden omringad av massa eldlyktor...kannde da att livet inte kunde bli battre. men det blev det. Efter ytterligare ett par singa blev jag helt plotsligt enh sprakbegavning utan granser. Lysna till detta Plin. En kille forsokte tranga sig fore mej i i kon till natt maten. Jag forklarde att dettta fan inte var okej. Han borjade da prata med sin komipis pa spanska. Han sa att jag var en hora och trodde att jag var nan. Jag forstod helt plotsligtvad han sa pa spanska och sa att jag forstod. Killen blev knapptyst och jag oxa eftersom jag inte visste att jag kunde spanska. Jag tror Singa kan vara en ol bryggd av sprakgudarna.

Idag tog vi en longboat ut till en annan strand for att snorkla... jag simmade runt pa strandkanten och sjosatte mej sjalv flera ggr, fanns knappt nagra fiskar i kanten. E och Linden simmade daremot ut till djupare vatten och snorklade bland hajar...jag blev sa radd att jag knappt vagade bada mer.

Imorgon ska vi aka battur och snorkla. Jag har forstott att detta inte kommer ske i strandkanten utan pa sa djupt vatten att jag inte ens vill tanka pa det. Men jag har betamt mej, jag ska ner och snorkla. Tranade lite pa min inte allt for bra simmning idag. Jeppe(nickes bror forovrigt sjukt brun)om holl pa att drunkna...haha

Nu ska jag tillbaka till grabbarna och dricka Buckets (It's for you Throzan). Jag slangde just en blick mot den andra datorn och ser en odla klattra runt...kann faktiskt inte helt okej.
Givetvis blir det mer singa ikvall, jag ska kolla ocm jag kan prata thailandska lite senare.

Sist men inte minst. Jag har inte brannt mej men jag borjar fa en brun-rod farg.

Bye bye kalla sverige fran ett stekhett Thailand.

Kommentarer
Postat av: malin

Kom igen Emma, klart du ska snorkla!

Det var en av sakerna jag inte vågade göra men som jag faktiskt ångrar... och se på mig nu... här sitter jag med hus, barn vovve och en saab och är helt fast och kommer aldrig få en chans till att snorkla med hajar! ;-)

Använd badmössa bara! (hajar gillar ju rött!)

Kramelikram från en annan rödtopp!

2009-02-20 @ 21:05:10
URL: http://malinsimgren.blogg.se/
Postat av: Hanna

Passa dej för Bucket! Livsfarligt :) Man blir sketfull.

2009-02-21 @ 14:38:11
URL: http://hannamariak.blogg.se/
Postat av: Lina

Skönt, jag trodde att jag var ensam med min djupskräck... den måste botas, men jag vet baskemig inte hur.

tråkigt att missa alla skönheter på havetsbotten.. bara för att man är lite skräckslagen.. hmm aja.

psös på re!

2009-02-23 @ 08:29:22
URL: http://endellina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0