Ibland går hon på Uppsalas gator förklädd till en vanlig kvinna...

Är det den svenska avundsjukan som entrat Uppsalas centrala delar eller är det ett kvinnligt syndrom som visar sig när man minst anar det?

I vilket fall som helst så finner jag varken anledning eller annan förståelse för att man snackar ner saker som glädjer andra i sin närmaste omgivning. Varför inte glädjas åt att nån annan får ta ett steg framåt och komma lite längre?
Alla får sin chans att gå till nästa etapp men när eller hur vet inte jag. Man måste ta den när den kommer för att få veta om man kan lyckas.

Jag vet vilken väg jag skall ta och kommer trampa på utan att stoppas av avundsjuka eller vad det nu är/var.

Jag, precis som fantomen, har både tusen ögon ochtusen öron.

Detta blev ännu ett inlägg som förmodligen ingen kommer fatta som inte är berörd. Är beredd att få frågor om vad jag menade med detta inlägg, jag hävisar att läsa inlägget en gång till, om hissen ändå inte gått ända upp så ber jag er att inte läsa fler ggr utan nöja er med ovissheten.

Nu ska Grabben fortsätta ge mej privatlektioner i gitarrspelandet;)

Kommentarer
Postat av: Anna H

Det där med avundsjukan finns väl alltid. Det e bara så hemskt. Att inte ens nära vänner kan glädjas med en när det går bra. Men det går bra å gotta sig när ngt går fel.... Kram

2008-05-06 @ 08:27:28
URL: http://anna1441.webblogg.se
Postat av: chrille

Idag skrev du fan något riktigt bra och trovärdigt!Den svenska avundsjukan finns,har alltid funnits och kommer alltid att finnas. Tror det är ett speciellt syndrom för oss svenskar.Som du själv säger så när man stakat ut vägen som man själv vill gå så är det bara att trampa på och skita i allt och alla som inte vill glädjas åt eventuella framgångar man får på vägen. Hoppas du har en bra målsättning åt dig själv framför allt och du Emma! Vik inte en tum från den om du inte själv vill.För övrigt, ha en bra dag!

2008-05-06 @ 09:58:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0