Tjejsyndrom....

Ja här händer inte så mycket....jag drack varm blåbärssoppa till frukost.
Igår kväll hade jag en nära döden upplevelse (på riktigt). Skulle äta riktig mat för första gången på många dygn. Linnea var här å gjorde potatismos å köttbullar. Jag åt ca 1,5dl mos å två köttbullar. Detta var tydligen för mycket jag börjar spy...suck...har provat äta vanlig mat två ggr men det går inte.

Jag kommer dö av svält...

Å inte nog med det vi förlorade igår oxå med 8-3.

Matchen hade varit kul å i väldigt högt tempo. Det är bra för Frötuna att möta ett lag som spelar bra å tuff innebandy, å som ser till att vi måste ge 100 för att hänga med. Siffrorna var enligt källa lite orättvisa då inte sagt att vi borde ha vunnit. Funbo var bättre å hade färre ribbskott, slarvpass å skott över mål. Domarna tillät väldigt mycket å vi i Frötuna är ju som sagt inte kända för vårt tuffa spel, men vi hade kommit igång bättre å bättre å vågat gå in mer i närkamper så det är positivt.

Fick en liten hint om att det nog var tur att jag inte var med på matchen då det fanns en spelare i motståndarlaget som var mer aggresiv än alla tillsammans i alliansen. Hon gapade å skrek både könsord å svordommar vitt å brett.
Var hon bitter över något?  Ibland har man bara sig själv att skylla över saker å ting. Kanske är dax att kolla på leget å se hur gammal hon är å sen putsa pipan å göra rätt.

***

Jag känner mej lite besviken. Har fått höra bak vägar att flera i laget tycker att jag är "för het" på endel matcher. Att jag brusar upp å blir för taggad å ja vill vinna för mycket helt enkelt. Förra matchen sa jag hela tiden att ag inte är arg utan bara försöker peppa laget. Jag har nu försått att det inte gick in när jag innan varje mening sa dessa ord (jag är inte arg).
Å egentligen så är jag mest irriterad över att ingen kan ställa sig rak ryggad å säga det rätt till mej. Detta är en typisk tjej grej att tissla å tassla som femåringar istället för att vara rak å ärlig.

Jag vet att jag blir för "het" ibland. Men jag vill vinna å älskar att vinna å kommer alltid göra allt för att vinna. Att man inte kan eller vill tagga till i en jämn match är för mej helt oförståligt.
Sen kan jag ju bara säga till er om aldrig har en hjälm på skallen. Försök prata med laget som befinner sig många långa meter bort utan att skrika. Försök skrika utan att låta bestämd. Jag klara iaf inte att skrika å låta som Jesus Maria på rösten.
Sen är det ju oxå såhär, jag skriker mer positiva saker till laget än negativa men man hör ju det man vill höra.

Jag ska skärpa mej å låta mindre "peppad"  men då får ni börja peppa så slipper jag göra det själv.

Slutsats: Frötuna hade gjort en välgodkänd insatts mot Funbo. Tagga nu till nästa helg å ta tre sista poängen.

Kommentarer
Postat av: Jonte

Äh, kör på, skrik, peppa, lyft fram dom. Den dagen man ska be om ursäkt för att man ska vinna och har inställning. Då ska man nog fråga sig själv om man är i rätt lag. Som jag sagt, en svart kopp kaffe är bra. Nu är det dags för en sådan själv då man har lunch.

2008-02-25 @ 12:22:42
URL: http://jonteohlson.blogg.se/
Postat av: Emma

---> Jonte

Du är klok du. Kanske är intreserad av ett extra tränar jobb? Gaska upp Frötuna brudarna.

Jag skålar min varma nyponsoppa med ditt svarta kaffe! SKÅL!!!

2008-02-25 @ 12:48:52
Postat av: Anna

Jo tack man vet ju hur det tisslas o tasslas. Förre året fick ju jag erfara det som du kanske komme rihåg... man får inte vilja vinna för mkt tydligen.... Kram!

2008-02-25 @ 13:40:29
URL: http://anna1441.webblogg.se
Postat av: Emma

---> Anna

Jo det komer jag verkligen ihåg. Någonstans börjar man ju undra om det är en lagsport vi håller på med. Ärlighet borde vara A och O i ett lag. Å idrott går väl ut på att vinna och utvecklas!? Anna, du har oxå alltid varit en vinnarskalle så det är skönt att du förstår mej.
Kramar!

2008-02-25 @ 14:38:54
URL: http://rodemma.blogg.se
Postat av: CHRILLE

Helt rätt! En målis som peppar sina utespelare till max! F-n vad jag önskade att det fanns fler sådana. För övrigt så ska du krya på dig nu.Tror tjejerna jobbar häcken av sig på HT.

2008-02-25 @ 16:10:07
Postat av: Emma

---> Chrille
Tack för att du oxå stöttar mej i mitt vinnarskalle humör.
Ja jag tror verkligen att dem jobbar häcken av sig. Är Malin oxå hemma eller fick du vara världens bästa morfar å ta hand om Lisa idag?

Tack! Jag ska verkligen försöka krya på mej!

2008-02-25 @ 17:41:05
Postat av: Syster

Ja kära lillasyster, va länge sen du va så här emlig. Men håll med om att jag var värd många världens-bästa-syster-poäng efter min utryckning i förrgår kväll!? HUA!!
Puss

2008-02-26 @ 15:41:38
Postat av: Emma

jag skulle kunna ge dej alla världens-bästa-syster-poäng som finns för den uttrykningen å alla andra ggr du kommit ner hit under min dödsperiod, jag trodde på riktigt att jag skulle dö.

Men du, det är stopp i toan i stora badrummet. Tror nog inte att det var så bra att drämma ner allt på en gång;)

2008-02-26 @ 16:01:58
URL: http://rodemma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0