Nej or No?

Kan man bli mer barnslig än vad jag var idag? Fick en engelsk talande kund å surade som en femåring. Jag skulle minnsan inte prata inte säga ett ord, inte ens fråga hur hon ville ha det (ni som känner mej kan ju tänka er hur tyst jag var under klippningen;) 

Jag hatar att prata engelska på  jobbet, det blir då krystat men nån jävla måtta får det fan vara på mitt beteende. Jag kan ju inte surna ihop totalt bara för att jag inte tycker om nåt.

Nej det är dax att ta sig i kragen, å häppa upp sig lite.

Tänk att omogenheten kom när jag fyllt 22, hade varit bättre om den kom när jag var femton eller så.

***

Jag var laddat att åka hem till syrran efter jobbet å umgås å äta mat, men när jag ringde när jag slutat så hade syrran somnat å det verkade inte som det skulle bli nån mat. Men jag kan ju svälta ihjäl, det gör verkligen inte mej nåt.

***

Jag har bara myst med tanken på att vara HEL ledig i helgen + måndag. Har gått runt å funderat på vad jag ska hitta på. Men som vanligt så har jag ju glömt bort allt jag ska göra så det slutar med att jag inte alls är ledig utan tvärtom, har fullbokat.
Typiskt mej.

Fredag: Sex party hos Elli.
Lördag: match på förmiddagen sen tror jag fan inte det var når mer vad jag kommer på på...eller jo på kvällen skulle jag ju...
Söndag: Stort event med Sebastian å Sasson i sthlm, hela dagen börjar 11 å slutar 03.00!
Måndag: skulle nog behöva sova för att känna att jag orkar med nästa vecka, som kommer bli tung. Men mitt liv ser inte ut så att man bara kan vila hur som helst. Så jag ska träffa Jullan å Plin å fixa lite, sen ska jag till ögon på återbesök, måste tvätta (hinner ingen annan dag), måste handla så jag överlever nästa vecka. Sist men inte minst träning på kvällen.

Ibland önskar jag att jag bara vaknade på morgonen å tänkte "vad ska jag hitta på idag då?". Men jag får nog skylla mej själv eftersom jag tar på mej väldigt mycket hela tiden å min käft inte förmår att säga nej jag hinner inte eller jag kan inte. Jag stressar hellre ihjäl mej många ggr än å bara vara ärligt mot mej själv å säga nej. Men jag jobbar vidare på det. Känns för tillfället lite som ett hopplöst fall för "nej-gruppen".

***

Nu ska jag ta tag i mitt hem innan jag drar vidare in mot centralare delar å tillbringar natten;)...

Kommentarer
Postat av: Hanna

Du kan lägga in i planeringen att du ska ut och gå med mej och barnvagnen någon dag :)

2008-02-12 @ 21:29:04
URL: http://hannamariak.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0