Flirtar...

Nu har jag diskat, städat, plockat undan alla kläder, fastnat vid datorn två ggr å förberett det mesta inför morgon dagen.
Det kommer släkt å vänner hit för att fira mej:) Jag åker på kick off med jobbet på lördag morgon så jag tillbringar inte födelsedagen på hemma plan, utan på ett spa i Sandviken;)

Med min stora släkt så blir dem närmast sörjande ändå uppåt 20st, å lägg till ca 10 vänner på det å tryck sedan in dem i min tvåa på 57 kvm. Detta kommer bli som det brukar, varmt som fan, hög ljudnivå men på nått konstigt vis alltid en stämmning på toppnivå.
Men som alltid när nån fyller i våran "lilla" släkt så kan det bli 10st plus eller 10st minus, folk är så lössläppt i denna släkt så man kommer å går:).

***

Har funderat i över ett dygn nu på hur jag på ett trevligt å smidigt sätt ska ta mej ur en mindre bekväm sits. Ibland tror tyvärr en del kunder att jag bara är så extremt trevlig mot just honom/henne. Att vi bara conectar som handen i handsken. Å visst är det så många ggr, men inte alltid. Jag är alltid glad å trevlig mot mina kunder, det ingår i yrket.

Jag har inga problem att ta flirtiga kunder (jag är inte heller rumsren alla ggr;), så länge det håller sig inom salongens dörrar. Jag blir inte bekymmrad eller stöt när kunder uppvaktar mej på jobbet. Men det finns nåt som får mej att rynka på näsan, när dem hör av sig "privat". Fick sms till min dator igår kväll från en kund som skrev diverse komplimager å sedan frågade om vi kunde ta en lunch.

Jag fick panik å kände att hur jag än gör så böir det fel. Om jag skulle gå ut å äta med personen skulle det bara vara för att vara snäll inte för att jag vill. Om jag säger nej så har jag antingen tappat en trevlig kund eller så blir det stelt å jobbigt när han kommer igen. Ett jävla dilemma.
Men men jag tappar hellre honom än träffar honom utanför jobbet men det känns taskigt. Jag är verkligen inte bra på att säga nej!

Kan vara så att jag får sluta vara sååå trevlig så missuppfattas inget. Men jag tror jag ska sluta ge gratis HairTeam pennor till alla med manligt kön, kanske uppfattas som en flirt att få en penna.
Penn helvete!!!

***

Nu vill jag fly från verkligheten ett tag å det bästa är väl att dyka in i drömmarna....

Kommentarer
Postat av: Lina

Jobbigt Gumman!
Karlar som hänger i hälarna.. jobbigt!!

haha

Puss

2008-02-08 @ 17:33:20
URL: http://endellina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0