En amatrör modells första dag på jobbet...

 Det här har varit den konstigaste å roligaste dagen i mitt 22åriga liv (finns undantags dagar så som gesällen, studenten, mina sykonbarns födsel å alla andra dagar som faktiskt är väldigt svåra att slå).

Jag hade inte fattat hur seriös den här prov plåtningen var. Det var förbannat många människor som sprang runt å höll koll på saker å ting. Jag blev först sminkad sen fixad i håret å sen var det dax att prova en hel massa kläder.
Det är coolt när nån bara tittar på en å säger vad jag har för stolek. Tar fram klockrena kläder som (nästan) alla sitter perfekt.

Det var en tjej till å prov fotades, hon var sjukligt snorkig. Jag försökte prata lite, men den banan var hon inte med på. Hon ansåg att hon var mycket bättre än mej, å det är klart hon är om hon jobbar heltid som modell. Men det var skönt när fotograferingen började å tjejen å fotografen å staylisten började tjafsa (jag var vid tillfället lite skade glad).
Men men vi båda gjorde fina bilder så vem av oss som får jobbet är bara å vänta å se.

Det här var en dag full av komplimanger (till mej;). Fotografen ville att jag skulle bli hans fru om jag hade varit 10 år äldre, vet iof inte om det var en komplimang då han var typ 45. Men han var skit rolig å gapade å styrde runt där. Mitt i allt fotande skrek han till mej: " du fattar inte hur snygg du är va?"
Haha...jag svarade men ett garv...tänkte för mej själv att jag faktiskt inte visste det.


Fick inte ha min kamera inne i studion, inte heller fota mej själv med deras kläder. Jag tog ett smyg foto i omklädningshytten, det var dock inte dem kläderna jag fotades i men det där jeansen var skit sköna. Å kolla in kepan jag har, jag fick den efter jag frågat om jag verkligen skulle behöva gå till jobbet med frisyren som jag hade när kepsen åkte av. Å det var ingen billig keps heller 1 700kr (inte klokt jag vet).
   Jag å kepsen på tåget mot U-sala.

 I prov hytten, blev lite konstigt ljus men jag var tvungen att vara snabb;)



 Min kvällsmat, denna bild tillängnas syster, kolla vad jag kan, LAGA MAT!!!

Dax att börja tänka på refrängen...snurra lite bland bloggar å kolla upp vilka målvakts handskar jag ska införskaffa mej, lika bra antar jag, nu när tummen börjar bli hel igen, kan ju vara bra att ha den hel ett tag till.

Kommentarer
Postat av: Jonte

Maten ser god ut...

2008-02-21 @ 08:16:15
URL: http://jonteohlson.blogg.se/
Postat av: Anna

Gud va kul med plåtning! Jag ska bli fotad i maj någongång, men det e bara på skoj, men med en riktig fotograf :) Go Emma! Kram ;)

2008-02-21 @ 09:42:25
URL: http://anna1441.webblogg.se
Postat av: Lina

Fan va snygg kepa!! Den är du väl värd!!

Hopas dom väljer dina bilder... vore så jäkla skoj!!

pöss pöss

2008-02-21 @ 13:54:26
URL: http://endellina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0