Jag är så rik!

Har funderat en massa gånger på vad ordet rik egentigen betyder. Är man rik om man har ett sparkonto med
1 miljon? är man rik om man tjänar bra varje månad? är man rik om man sitter hemma med tok mycket pengar men ingen familj och inga vänner? Jag har kommit på att jag är stenrik, jag är så rik att det går ända upp till öronen på mej. På mitt sparkonto finns just nu 1,53kr, känner mej ändå inte speciellt fattig (har inte alla pengar på mitt all-konto,finns inte så mycket just nu). Jag har heller aldrig fått massa pengar av mina föräldrar, fick inte som många andra kanske har fått, ett konto med spar pengar när jag fyllde arton. Har aldrig åkt skidor i Åre utan Järvsö, åkte inte till Grekland utan Bulgarien. Har alltid kännt mej väldigt rik.
Att vara rik är inte pengar och prylar och lyxiga semestrar utan att få uppleva saker i livet och att ha vänner och familj. 
Jag känner mej (trots min ringa ålder) väldigt rik på upplevelser. Jag har sett mycket som jag kommer kunna bära med mej som kunskap, allt från sommrarna i Almunge-stugan till resan i Kina. Jag blir rikare för varje dag som går. På jobbet träffar jag olika människor varje dag, från olika delar av världen, från olika jobb, från olika bakgrunder och från olika livsstilar. Varje dag får jag lära mej lite om mycket. 
Om jag inte skulle känna mej rik nu så är jag nog väldigt bortskämd.

Nu skulle det vara passande med ett litet tacktal till M å P som låtit mej bo här i flera månader, gråta och gnälla, prata om bara mej själv, ätit deras mat, stökat till med alla mina saker, blockerat ett helt rum med mina nya möbler. Jag tror inte jag ska tacka dem här utan ge dem en personlig framförelse av min tacksamhet. Får helt enkelt bli när dem hjälp mej att flytta hem (till mitt eget hem!) och Mamma hjälp mej å sanera skiten. Men ändå tack för att ni finns.
När stor blir liten igen behöver hon de ännu större!

Nu måste  jag måla naglarna röda!

Natti nuppsan;)

Kommentarer
Postat av: Systeryster

Inte dåligt djup du är! Men du har helt rätt, synd bara att inte fler delade din inställning!
Ses om en stund, puss!

2007-11-01 @ 05:17:35
Postat av: Systeryster´s pal...

nämen åååå.. en tår kryper fram!
kunde inte ha skrivit det bättre själv! man är rikare än rikast... inte behöver man nå lån på banken inte.. jag är ju för farao Rikare än Rikast!!

Din Motti å Potti är änglar (I KNOW)

2007-11-01 @ 17:11:34
URL: http://endellina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0