......och nu är gästbloggaren på plats!

Här är jag, i allra högsta person. Har precis spelat badminton med svärfar och 2 av hans kompisar. Behöver jag säga mer än att vi var bäst?!?

Vem är då jag? Jag är en 24-årig (25 år fyller jag dan efter Emma) man/pojke/kille. Känner mig varken som man eller pojke så jag är nog fortfarande den där killen som för ca 2 år sedan knallade in på salongen Roots och träffade Emma för första gången. Efter ett antal missnöjda frisörbesök bestämde jag mig för att betala lite mer än vad jag var van vid (99:-) och då var Roots destinationen för mitt nästkommande frisörbesök. 350:- var kostnaden och jag var lite skeptisk i början men det resultatet som blev gjorde att jag kom tillbaka. Och då var det till Emma som jag fortsatte att gå till för hon är ju en riktigt bra frisör. Eller vad tycker ni "blogginläggare"? Efter ett antal frisörbesök bjöd Emma in sig själv och sin dåvarande pojkvän Johan på inflyttningsfest eftersom dom var nya i Peking. Dom var så välkomna och efter den festen så umgås vi några gånger per år.
Nu har jag dock övergett Emmas kunskaper och sköter min klippning helt själv med en helt nyinköpt hårtrimmer på det stora gigantiska varuhuset MediaMarkt. Kostade endast 299:-. Tyckte jag var ett alldeles utmärkt pris.

Vilken kuf är då jag? Mitt namn är Gary Wahlbeck och jag bor tillsammans med min flickvän Maria och våran 1 månaders lilla flicka som vi valt ska heta Thyra. Det är helt gudomligt att bli farsa. Hela livet får en helt ny innebörd och nu har man inte bara sig själv att tänka på. Jag är så glad och stolt och känner att jag kommer nog att bli en väldigt överbeskyddande far. Redan nu finns tendenser till det även fast jag känner mig avslappnad när jag är på jobbet. Detta tror jag beror på att Maria är utbildad förskollärare/lärare och det känns tryggt att veta att jag har någon kunnig som tar hand om min lilla prinsessa medans jag försöker försörja (?????) familjen. 

Jobb det har jag oxå. Arbetar på Stadiums E-handelsavdelning samt som IT-support på inköp. Jag trivs som fisken i vattnet och kan inte tänka mig att lämna detta företag ännu en gång. Jag var nämligen så naiv och pengakåt för drygt ett år sedan när jag sade upp mig från min tjänst som inköpsassistent och valde att börja arbeta som bilförsäljare på Volkswagen. Insåg efter drygt ett halvår som bilförsäljare att det inte var något yrke att satsa på så jag sökte mig tillbaka till Stadium och fick komma tillbaka i och med en stor omorganisation som skedde på kontoret. Det tackar jag min fd. chef Jocke Ståhl för. Hade det inte varit för honom hade jag aldrig sökt mig tillbaka.

En anekdot sedan Emmas tid i Peking var när hon skulle göra sitt gesällprov. Emma var så nervös inför första provet och missade därmed färgningen på en tant. Emma frågade då mig om jag kunde tänka mig att ställa upp och bleka håret. Jag som aldrig färgat håret förrut. Snäll som man är så ställer man ändå upp utan att veta vilka konsekvenser det får. Emma klarade sig helt galant och jag blev helt kritvit i håret. Jag bör även säga att jag inte är någon het brunbränd kille utan en blek f.d. rödhårig svenne som nästan alltid blir röd. Så det var lite jobbigt i början men jag resonerade som så att håret går alltid att klippa om jag inte är nöjd. Så jag är och kommer alltid att förbli Emmas MVG-kille. Jag är mycket stolt över detta.

NU ÄR VI TILLBAKA DÄR VI HÖR HEMMA! I ALLSVENSKAN!
Passar på att göra reklam för Sveriges bästa hejaklack www.gopeking.net

Nu är det slut på gästboksbloggarens tid hos Emma och hoppas att ni har funnit denna artikel intressant och kanske lite glädjande. Avslutar med en "tag" av min vackra familj.

image9

Ha ett riktigt bra liv!

Kommentarer
Postat av: Ägare av bloggen

Denna läsning var kul...vill bara tillägga att jag tror att vi umgicks mer än några ggr per år, första året iaf, typ varje dag:)
det är kul att ha er!!!
Å lilla T är verkligen perfekt å väldigt lik sin far!

2007-11-26 @ 21:28:21
Postat av: Hanna

Killen är kul! Han borde skaffa en egen blogg.
From måndag sitter jag hemma och jäser fram till 27 januari och läser bloggar och har span på grannen med sopsäckarna.

2007-11-27 @ 22:58:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0