Kompis med sitt ex?

Ja frågan har ju nån sett till att jag ska få varje dag den senaste tiden.
Jag själv tror inte på sånt trams. Jag menar att är man eller försöker vara kompis med sitt ex så känns det falskt.  En vän för mej är någon jag litar till hundra på (nu pratar jag inte om ytliga vänner man pratar me när man är full å sen knappt hejar på när man är nykter). En vän är någon man kan säga allt till, man vet att vännen alltid finns vid ens sida vad som än händer å vad man än gör. Jag tror inte att det finns så många som litar till hundra på sitt ex, jag tror inte heller att exet finns där vad som än händer. Och vad jag absolut inte tror eller snarare vet är att man inte under några oständigheter talar om ALLT för sitt ex. Har även kommit på att om man lever med en människa och sedan gör slut är att man gör det ju för att man inte vill leva med den människan. En riktig vän väljer man aldrig bort.
Jag är mycket ledsen om jag förstört någons önsketänkande om att va "bästis" med sitt ex. Tror det är bättre att radera ut det som är gammalt och se framåt. Har man gjort slut me nån så fanns det ju en andledning, å jag antar att den inte var så positiv, å jag vill i alla fall inte ha nåt negativt med mej in i min framtid.

Men jag måste ju ändå tillägga att det finns säker några få människor på jorden som klara av att va vänner efter en separation. Och då är ju det jätte bra, för vänner behöver man ju alltid:)

Ögonen mina har börjat krokna....så John Blund nästa....snarrrkkkk....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0