Höst murr...

Nu är det verkligen mörk höst! Jag hämtade ner vinterjackan idag. När jag va ute å gick så kändes det som ett klokt val att klä sig varmt.
Min lediga dag har varit mycket givande, fått mycket gjort.

Hade "varannan torsdags middag" med Mormor och Morfar idag. Vi bröt traditionen att jag kommer till dem halv sju, jätte tokigt! Dom kom hit till klockan fem och hade maten med sig. Inte för att jag inte skulle kunnat slängt ihop en köttgryta och kokt potatis...Hmm jag hade i alla fall kunnat gjort potatis:)
Och när vi ändå hade avböjt från traditonerna så fick M å P oxå komma, å vin blev det ju självklart me. Tur att denna middag bara infinner sig varannan torsdag annars hade jag blivit alkis, flaskan ska va tom när maten är slut (nästan iaf).

Nu hade jag stora planer på att ta en promenad, får fan ingen luft här inne. Men jag kom på för många andledningar att stanna inne.
1: När jag hade klätt på mej råkade jag slänga ett öga på "efterlyst", jag blev livrädd å tog av mej halsduken igen.
2: Jag känner mej ju inte helt trygg just nu, skorna åkte av.
3: Jag tittade ut å kom på att jag är ju lite rädd för mörker, jackan åker av.
 Å vips så är jag tillbaka i soffan igen.

Nu ska jag gå och slå några bakåt kullerbyttor i sängen, får se om jag överlever!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0