Farsgubben!

Ätiit Far-dagsmiddag hos M å P, mycket gott med hemma gjord mat. Inte för att jag inte gör min egen mat hemma, men ärligt talat så blir det lite halvfabrikat när jag försöker utfodra mej själv.

Tycker att det känns lite orättvist att det inte finns nån speciell dag för mej (klart jag har en fördelsedag men det har ju alla). Jag kan tänka mej att införa nån sorts "lillasyster-dag". En dag för alla yngre förmågor i Sverige. Vi gör mycket som är bra och förtjänar helt klart en egen dag med god mat och trisslotter.

Om man inte inför en "lillasyster- dag" så skulle det ju kunna införas en för alla goda människor. Man skulle kunna bli nominerad till att få va en av dem som skall firas.
Under min nominering skulle det kunna stå: 
                                                                                   * Källsorterar sina sopor (iaf på jobbet)

                                                                                   * Hejar på människor som hon bara har träffat eller
                                                                                      sett 1gång

                                                                                   * Andvänder en dammsugare utan påse (heja miljön!)

                                                                                   * Gör fula fula frisyrer fina

                                                                                   * Cyklar överallt
                                                                                     (beror inte på att jag varken har bil el körkort).

                                                                                   * Lyssnar på människors berättelser fast jag inte är så 
                                                                                      intressrad alla gånger
                                                                                    
           
                                                                                   * Lämnar pengar till SOS-barnbyar nästan varje månad

                                                                                   * Är trevlig fast jag håller på att dö av hunger

                                                                                   * Andvänder miljö-märkt tvättmedel

                                                                                   * Köpte en väldigt ful duk i Kina av en gammal tant så 
                                                                                      hon kunde få pengar till mat
                                 
                                                                                   * Reser mej alltid för att äldre ska få sitta

Som ni hör så är jag inte bara en god miljövän utan oxå en god människa i största allmänhet. Tycker helt klart att jag borde få en egen dag. Jag kommer medela senare om vilket datum denna dag kommer att vara på. 
Om ni ska köpa presenter så ska det vara som på Farsdag, typ ett par strumpor, trisslotter eller en trevlig blomma som inte går att döda.

Nu är det hög tid att fila naglarna, sorgligt men sant, dem ska bli ordentligt korta. Jag måste ju ta tag i mitt gitarr spelande. Tyra är ju redan född och snart är det dax att framföra låten. 

Vill bara lägga till att jag är så snäll mot min Far att jag gav honom en chokladkaka med dajm inslag. Ännu en god gärning!

Ciao bella mio!  
                                       


Kommentarer
Postat av: Lajna

hur kan du använda dammsugaren utan nån påse??

2007-11-12 @ 11:03:02
URL: http://endellina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0